Informatiepunt Digitale Overheid

Kom langs en stel al je vragen!

De overheid vraagt steeds vaker aan je om zaken te regelen via het internet. Bijvoorbeeld:

  • Afspraak voor coronavaccinatie of coronabewijs maken
  • DigiD regelen
  • Je huurtoeslag aanvragen
  • Regelen van zorg
  • Werk zoeken
  • Doorgeven van je verhuizing
  • Verlengen of aanvragen van je rijbewijs
  • Donorregistratie

De overheid vraagt steeds vaker aan je om zaken te regelen via het internet. Bijvoorbeeld:

  • Je huurtoeslag aanvragen
  • Regelen van zorg
  • Werk zoeken
  • DigiD regelen
  • Doorgeven van je verhuizing
  • Verlengen of aanvragen van je rijbewijs
  • Donorregistratie
  • Afspraak voor coronavaccinatie of coronabewijs maken

Maar nog niet iedereen weet hoe je deze dingen moet regelen op je telefoon, computer of tablet. Als je hier vragen over hebt, kun je naar het Informatiepunt Digitale Overheid in de bibliotheek komen. Een medewerker kan je dan informatie geven en verder helpen. Wij kunnen ook een afspraak voor je maken met een organisatie die je verder helpt. Deze hulp is gratis en voor iedereen. Ook als je geen lid bent van de bibliotheek.

Waar vind ik een Informatiepunt Digitale Overheid?

Onze deskundige medewerkers staan voor je klaar. Je kunt terecht bij een Informatiepunt bij Theek 5 Baarle-Nassau/-Hertog, Dongen, Made, Oosterhout, Rijen en Raamsdonksveer. Je hoeft geen afspraak te maken en bent welkom tijdens de bemande openingstijden van de bibliotheek. Afgelopen jaar hebben wij al ruim 300 vragen kunnen beantwoorden. De meeste vragen waren coronagerelateerd, gevolgd door vragen over het aanmaken van een DigiD.

Nieuw in 2022

In 2022 is het ook mogelijk om een aparte afspraak tijdens onze spreekuren te maken. Tijdens deze afspraak nemen wij alle tijd om antwoord te geven op, of informatie te zoeken over ingewikkelde vragen.

Bekijk wat het Informatiepunt Digitale Overheid voor jou kan betekenen.

image